[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
..
..
آمار نشریه
مقالات منتشر شده: 244
نرخ پذیرش: 83.9
نرخ رد: 16.1
میانگین داوری: 97 روز
میانگین انتشار: 26 روز
..
:: دوره 14، شماره 1 - ( بهار 1404 ) ::
جلد 14 شماره 1 صفحات 31-9 برگشت به فهرست نسخه ها
استراتژی مدیریت نفوذ خودروهای الکتریکی در کنار بارهای پاسخگو در شبکه توزیع برق با هدف کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و بهبود تلفات و افت ولتاژ شبکه
حامد نیاحسینی ، محمد جعفری فر*
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک
چکیده:   (16 مشاهده)
پیشرفت تکنولوژی به‌ویژه تکنولوژی باتری‌ها  از یک سو و آلودگی کلانشهرها و رو به پایان بودن سوختهای فسیلی از سوی دیگر باعث توجه بیش از پیش شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا به خودروهای الکتریکی شده است. شبکه‌های توزیع برق برای اتصال این حجم از خودروهای الکتریکی طراحی نشده‌اند. لذا نفوذ بالای خودروهای الکتریکی در شبکه توزیع نه تنها باعث افزایش هزینه تأمین انرژی بهره‌بردار شبکه می‌شود، بلکه پارامترهای مختلف شبکه از جمله تلفات و افت ولتاژ را نیز تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد. در این مقاله یک استراتژی مدیریتی بهینه پیشنهاد شده است که این چالش را به فرصتی برای بهره‌بردار شبکه توزیع تبدیل می‌کند. به ‌عبارت دیگر، با دو ابزار مدیریت بارهای پاسخگو و مدیریت استراتژی شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی که در این مقاله پیشنهاد شده است، نه تنها سطح نفوذ خودروهای الکتریکی در شبکه توزیع افزایش یافته است و نیاز به توسعه شبکه به تعویق افتاده، بلکه مدیریت این خودروها باعث کاهش تلفات و بهبود افت ولتاژ در شبکه نیز شده است. استراتژی پیشنهادی توسط نرم افزار گمز بر روی شبکه استاندارد IEEE اعمال و نتایج آن مورد ارزیابی قرار گرفته است.
واژه‌های کلیدی: مدیریت خودروهای الکتریکی، شبکه توزیع برق، تلفات انرژی، بهینه‌سازی، افت ولتاژ، بارهای پاسخگو
متن کامل [PDF 1447 kb]   (5 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/10/12 | پذیرش: 1404/1/25 | انتشار: 1404/3/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

niahosseini H, jafarifar M. The Strategy of Managing the Influence of Electric Vehicles along with Demand Response Loads in the Electricity Distribution Network with the Aim of Reducing Operating Costs and Improving Network Losses and Voltage Dr. تحقیقات نوین در سیستمهای قدرت هوشمند 2025; 14 (1) :9-31
URL: http://jeps.dezful.iau.ir/article-1-519-fa.html

نیاحسینی حامد، جعفری فر محمد. استراتژی مدیریت نفوذ خودروهای الکتریکی در کنار بارهای پاسخگو در شبکه توزیع برق با هدف کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و بهبود تلفات و افت ولتاژ شبکه. نشریه علمی-تخصصی تحقیقات نوین در سیستمهای قدرت هوشمند. 1404; 14 (1) :9-31

URL: http://jeps.dezful.iau.ir/article-1-519-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 1 - ( بهار 1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
تحقیقات نوین در برق Journal of Novel Researches on Electrical Power
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4718